Koulukuljetukset

Tutkimusten mukaan monet lapset saavat nykyään liian vähän liikuntaa. Suosittelemme, että oppilaita ei kuljetettaisi autolla koulumatkalla ilman erityistä syytä. Samoin liikuntatunnille urheilukeskukseen keskellä koulupäivää kuljetaan pyörällä, ei vanhempien kyydillä.

Keskuskoulun oppilaiden mahdollinen tuonti ja haku tapahtuvat parhaiten Kalevalankadun kentän kohdalta jalkakäytävältä. Ajo koulun piha-alueelle on kielletty. Uusi tieliikennelaki astui voimaan 1.1.2003 ja asetti polkupyöräilijöille "kypäräpakon". Kaikki Keskuskoululaiset käyttävät pyöräillessään suojakypärää.

Syksyn pimeiden kelien saapuessa on hyvä muistaa myös heijastimen ja polkupyörän toimivien valojen tuoma turva. Koulutaksin odotus- ja pysähdyspaikka on koulumme etupuolella, sille erikseen osoitetulla alueella.

Loimaan kaupungin koulukuljetussääntö 2017.pdf

Loimaan kaupungin koulukuljetussääntö 2017